Ta hand om själen!!

Livet är inte bara en dans på rosor, även om det kan se ut så utåt. Alla har vi något vi tampas med och bär på.
Fick för några år sedan en bok med tänkvärdheter av min pojkvän som har hjälpt mej både i lycka och i sorg. Tänkte att jag skulle dela med mej av en av alla dessa texter som har hjälpt mej mycket.

"Själen är som ett frö och du behöver bara vara en god trädgårdsmästare
Omge dej med kärleksfulla och stödjande människor
Tillför näringsrik mat och livgivande tillskott
Ge dej utrymme att växa och våga bli den du har möjlighet att bli"




Sitter  just nu och stickar, river upp, stickar, river upp...samtidigt som jag skriver ett eget mönster... ja, det tar sin tid. Bredvid mej har jag Sasha som ligger och myser bland alla garnnystan. Han hoppar alltid upp i soffan och ska vara med när jag tar fram någon stickning. Så mysigt! :)
Stickning är för mej ett bra sätt att bearbeta saker, man stickar in det gamla och ut med det nya! Det blir som en slags meditation.
För mej är det viktigt att jag tar mej tid till sånt jag mår bra av, att kunna stänga av allt runtom och göra saker jag mår bra av med. Sluta tänka och stressa. Då får man mer krafter till annat också. Tror fler än mej behöver det ibland.

Just nu har jag mycket i huvudet som ska göras på kort tid. Några julklapps önskningar har jag fått med. Så det är bara att sätta igång så det blir klart!

Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

Jag önskar mig en sån där katt. Kan du ordna det?

2010-10-18 @ 11:45:43
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0