Något som väcker minnen från förr

Höstregnet slår mot fönstret. Vad är inte bättre då än att sätta sej med en stickning. Har rotat runt bland alla mina garner som jag fått av min kära mormor som lagt sina stickor på hyllan.
Fyra banankartonger med garner är en hel del att leta igenom. Borde göra lite bättre ordning på dem, sortera i färg och ull, bomull osv. för sig.

Lustigt att ett garnnystan kan väcka så många minnen från barndommen.
"Oj, här är ju garnet som var i min rosa mössa och halsduk jag fick när jag var 5-6år.."
"...och här ligger ju det blå garnet är mina gamla sockar som liten..."
Nu får dessa garner ett nytt liv.
Har mycket att sticka och pyssla med nu innan jul.



Foto: Drops Design

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kul att du fått garnerna du själv minns från dina kläder!

Fina de var, de där vad du nu kallas..?

2010-10-27 @ 12:48:28
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Åh så underbart! Vad fint att mormors garner väcker såna minnen...

2010-10-28 @ 17:18:41
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: E.

Min farmor hade garnaffär!!! Och mamma stickade jättemycket när jag var liten... Men jag har inte ärvt intresset... Men har ett par lovikavantar jag stickade i slöjden-det är alltid något!!



Kul att du har något att sysselsätta dig med om dagarna:-)



Kramar!

/E.

2010-10-29 @ 00:05:02
URL: http://fjarilsprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0