Att bli inspirerad och inspirera

Det finns mycket man kan bli inspirerad av, sånt som får skaparglädjen att sprudla inom en. Man kanske upplever något eller ser något man blir inspirerad av. Kanske man träffar en person som inspirerar en. Jag har en vän i Norrland som jag alltid blir så inspirerad av! Hon smittar verkligen av sej med sin skaparglädje!

Jag tror att det är viktigt att man hämtar nya krafter och energier till något som får växa fram i sin egen takt.
Inspiration kan komma lite när den behagar. Men jag tror även att man måste hålla sin kreativitet vid liv.
Att man tar sej tid att sätta sej ner, skapa, då kommer mycket av kreativiteten till en. Att man inte tänker för mycket utan låter det bara hända och använder sin fantasi.
Jag är lite av en mångsysslare. Älskar att sticka, måla, skriva poesi och fotografera (som jag även jobbar med)
Håller jag mej endast till en skaparform så tröttnar jag, inspirationen dör liksom ut.
Mitt nya projekt som jag smått har påbörjat är att lära mej virka. Får se hur det slutar, men skam den som ger sej!
Den här bloggen tänkte jag skulle vara lite inspiration. Både i skapandet och i livet. Vill sprida lite värme och glädje här i livet. Tar tacksamt emot inspiration med om det ges.
Välkommen till bloggen!
Värme! /E

Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

Jag håller verkligen med dig om att det är bra att ha många olika skaparformer att syssla med. Jag är ju som dig på den fronten som du vet. Det är så fint när man kan lägga undan det man blir trött på, för att istället fokusera på något annat ett tag. Samtidigt har jag alltid känt en nackdel då ett intresse kan komma i skymundan för ett annat. Ibland kan det ju vara bra att endast fokusera helhjärtat på ett intresse. Men sånt där kan gå så i perioder. Ibland kommer jag in i ett flyt då jag bara vill skriva dikter flera dagar i rad, ibland vill jag slutföra en målning och fokuserar helt på det. Kul att följa din blogg nu.

2010-10-10 @ 14:12:34
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0