Min hemliga bok med ideér

För flera år sen lärde jag känna en kvinna, Ulla, som står mej varmt om hjärtat än idag.
En konstnärssjäl och egen företagare.
En kvinna som hade så mycket ideér, skaparglädje och inspiration.

En dag berättade hon för mej att hon hade en bok full med ideér och tankar på vad hon skulle göra. Och att meningen med denna bok var att samla allt på ett ställe. Att inte visa eller berätta för någon om det projektet innan eller under skapandet för då är det lätt att det dör ut.
Skaffade mej en sån bok, som nu blivit en bok full av alla mina kreativa tankar och ideér till nutida och framtida projekt. Den boken är min, bara min.
Tycker det är väldigt bra att ha en såndan. En bok av mina egna ideér, skisser, teckningar och kreativa tankar.
Ett sätt att inspirera sej själv när man vill skapa men har drabbats ideétorka.
En bok som jag inte visar innehållet för någon.....








Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja det är ju faktiskt jätte bra idé. Har en fotoidébok men annars har jag bara tänkt en sån bok till jobbet! Det skulle behövas en här hemma också- Tack för tipset, kram

2010-11-17 @ 19:00:53
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: E.

Härlig idé!! Kanske är det jag ska samla i den gröna boken med vita prickar jag fick av min mor när hon var på besök. Hon hade skrivits att den skulle innehålla massa positiva tankar:-)



Kreativ-kram!

/E.

2010-11-17 @ 19:27:38
URL: http://fjarilsprinsessan.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Inte ens för en nyfiken lillasyster? ;) Jag har också en sån bok men den blev till slut en bok om vardagssysslor mer än som en kreativ idébok...

2010-11-18 @ 01:24:15
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0